Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Тунинг елементи

2 posters

Go down

Тунинг елементи Empty Тунинг елементи

Писане by Гост Пет Юли 18, 2008 12:48 am

ОБТЕКАТЕЛИ - Поставянето на обтекатели по каросерията на един автомобил може да даде само положителен ефект.Това означава, че ще се подобри преминаването на въздушния поток около каросерията на автомобила, която има доста ръбове. Увеличения радиус на закръгление към дадения ръб от обтекаталя намалява вихрите. Това като цяло намалявя общото въздушно съпротивление на автомобила от 1-25%, при това се намалява разхода на гориво до 15%, динамиката на автомобила се подобрява до 5%, максималната скорост се повишава до 7%.
Обтекатели се поставят:
-под предната престилка
-на предните стъкла
-над задното стъко за автомобили с ъгъл на наклона на стъклото над 21' , комби и седан.
или на местата където имаме зони с резки преходи и високо челно съпротивление.

Пример:
За японски мотоциклет с и без обтекатели. След демонтиране на обтекателя са регистрирани следните поромени-увеличаване на разхода на гориво с 10%, намаляване на макс. скорост с 12%, влошаване на ускорението с 5%. От казаното до тук става ясно, че вграждането на обтекатели има само положителен ефект и не е толкова скъпо, обикновено се изработват от плециглас и стъклопластика.



- СПОЙЛЕРИ - У нас са известни някои фирми със своите спойлери. А и на последък се забелязва, че предимно автомобилите нов внос втора употреба са със спойлери. За разлика от обтекателите, спойлерите се поставят на места където има зони на завихряне. Това са:
- заден капак (ъгъл на капака на багажника)
- над задното стъкло (ъгъл на тавана и задното стъкло)
Останалата част от спойлерите може да се разглежда като оптичен тунинг. Раздувки на калниците при поставяне на по широки колела,декоративни лайсни, прагове и др.При правилно поставяне може да се намали завихрането след автомобила до 15%, което да намали разхода на гориво до 5%, да се повиши макс. скорост до 3% и ускорение с 1%.Изработват се предимно от гума, пластмаса.



- АНТИКРИЛА - Тези елементи се вграждат предимно на спортни и състезателни автомобили, които се движат с високи средни скорости.Трябва да се прави разлика между крило, спойлер и антикрило.Крилата се ползват при летателните апарати,за спойлерите вече стана въпрос,а антикрилата в спортните и състезателните автомобили.
Антикрилата се поставят под ъгъл максимално до 15'(наречен ъгъл на атака).Те създават притискаща сила на автомобила към настилката, той става по стабилен в завой т.е. повишава неговата курсова устойчивост. Тази
стойност може да се повиши с около 30%, за разлика от обтекателите и спойлерите, антикрилата повишават въздушното съпротивление което е функция на скороста и може да достигне до 40% над 300км/ч. Това способства за по-добро спиране от високи към по-ниски скорости. Повишеното съпротивление от антикрилата изисква да се поставят двигатели с висока литрова мощност - над 200к.с. на 1л. Антикрила се поставят отпред под бронята и отзад над задния капак, срещат се рядко и централно разположени крила. Изработват се от леки материали като пластмаса, алумининий и стъклопластика.

И накрая нещо като като обобщение: на обикновените автомобили може да се вграждат обтекатели и спойлери,които ако са правилно разположени ще подобрят динамиката на автомобила и ще намалят разхода на гориво. За антикрилата е целесъобразно да се вграждат само на спортни и състезателни автомобили движещи се на писти с затворен кръг където се изисква висока средна скорост при преминаване между завоите.



- АЕРОДИНАМИЧНО ПОЛИРАНЕ - Опитно е установено, че нанасянето на специална паста и полировка на купето на автомобила(капаци, калници, врати, спойлери и др.) би намалило до 0,2-2% триенето на въздуха с купето. Полирането се осъществява с въртящо се киче от полирпасти на восъчна основа. Освен това автомобила добива завиден блясък.



- АЕРОДИНАМИЧНИ ОТВОРИ,КАНАЛИ,ПРОРЕЗИ И ВЪЗДУХОЗАБОРНИЦИ - При високо-скоростните спортни и състезателни автомобили има специално изработени аеродинамични отвори. Ако погледнем един такъв автомобил отпред ще забележем специално изработени отвори на предната броня през които по специални канали преминава част от въздушния поток за обдухване на спирачните дискове които работят на висок температурен режим,като аналогично е и за задните спирачки. На предния капак при някои модели пък има следните отвори:
-отвор за преминаване на въздух за обдухване на изпускателните тръби, този вход може да бъде оформен и като въздухозаборник

-отвори за охлаждане на двигателя -изработват се на предния капак и предните калници(странични прорези тип акула), за подобряване на охлаждането на двигателя(за предно разположен двигател), и на задния капак и калници за задно разположен двигател.



- ПЛОСЪК ПОД - Установено е, че ако се поставят плоскости под пода на автомобила т.е. да се намали завихрянето под пода от ауспусните тръби , арматура и греди на купето може да се намали въздушното съпротивление с около 5%! От което автомобила може да стане по обтекаем и икономичен.

Гост
Гост


Върнете се в началото Go down

Тунинг елементи Empty Re: Тунинг елементи

Писане by lewstherin Пет Юли 18, 2008 9:48 am

Интересна тема. Не знам игра ли сте НФС, която и да е от последните 3-4, в които можеш да тунинговаш колите, ако не сте-пробвайте.

Тези неща обаче нямат почти никакъв ефект върху една обикновенна кола, която се кара при градски условия.
lewstherin
lewstherin
ФИА- Комисар
ФИА- Комисар

Брой мнения : 315
Age : 36
Местожителство : Пловдив
Любим отбор : Scuderia Ferrari Marlboro
Registration date : 03.03.2008

http://www.lewstherin.my32.net

Върнете се в началото Go down

Тунинг елементи Empty Re: Тунинг елементи

Писане by al0ns0 Пет Юли 18, 2008 10:19 am

lewstherin написа:Интересна тема. Не знам игра ли сте НФС, която и да е от последните 3-4, в които можеш да тунинговаш колите, ако не сте-пробвайте.

Тези неща обаче нямат почти никакъв ефект върху една обикновенна кола, която се кара при градски условия.


Последната NFS която играх беше MostWanted... беше ми инетересна но ми доскуча след 1 месец игра Smile

Ами да... в градски условия неможеш да караш с над 200км/ч

Мерси за интересната тема Yes
al0ns0
al0ns0
Администратор
Администратор

Брой мнения : 266
Age : 30
Registration date : 01.03.2008

https://msport.bulgarianforum.net

Върнете се в началото Go down

Тунинг елементи Empty Re: Тунинг елементи

Писане by Sponsored content


Sponsored content


Върнете се в началото Go down

Върнете се в началото


 
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите