Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Ще има ли наш пилот във Формула 1?

Go down

Ще има ли наш пилот във Формула 1? Empty Ще има ли наш пилот във Формула 1?

Писане by al0ns0 Нед Юни 01, 2008 12:27 pm

Според мен твърдо да! Единственият въпрос е кога нашите пилоти ще имат шанс! Формула 1 е върхът на автомобилният спорт и може би всички пилоти мечтаят да участват в най-високо технологичния шампионат на планетата. Малцина обаче успяват. В пътя до Формула 1 няма никакви тайни - първата стъпка задължително е картинг спорта, където в напълно непосредствен вид се разбират и опознават основните принципи в моторните спортове. След това се преминава през няколко нива подготвителни формули и така (и с много късмет) се стига да възможност за тестове с някой от отборите във Формула 1.
Кои наши пилоти опитаха и опитват да се борят в различните етапи на дългото пътуване?

Първи стъпката от картинг към формула направи многократния ни национален и европейски шампион по картинг Владимир Арабаджиев. През 2006 година той стана първият ни пилот участвал в италианския шампионат във Формула 3 с шаси Dalara 304 и двигател Opel подготвен от Spiess. Независимо от многото проблеми в дебютния си сезон Владо успя да завърши на чудесната 6-та позиция в шампионата и бе напълно готов за предстоящото по-високо предизвикателство - Формула 3000. През сезон 2007 Владо подписа с отбора на Euronova и още на първото състезание на пистата Валелунга в Италия (едно от трасетата, което пилота ни познаваше от предишната година) Арабаджиев финишира 4-ти независимо от проблемите на старта, които го отпратиха последен!!! Никой в отбора не проумяваше как е възможно Владо да е толкова бърз в първото си състезание с Формула 3000!

Мощността на двигателя Zytec е над 500 к.с., скоростите се управляват с лост в дясно от волана, което изисква управление на колата с една ръка по време на хилядите смени в едно състезание, а не с разпространените напоследък "paddle shift". Гумите са пълни сликове и няма никакви подпомагащи пилота системи. С цел максимално усъвършенстване Владо се премести в Италия за най-натоварените месеци в шампионата и живееше и тренираше всекидневно с инженерите на отбора. По думите на самия пилот: "Всеки тест и всеки старт са ми невероятно полезни, защото постоянно научавам нови и нови неща за карането, настройките и комуникацията с инженерите".

През 2007 година още двама наши пилоти пробваха силите си - Симеон Иванов във Формула Рено и Николай Върбицалиев във Формула БМВ. И двамата се бориха достойно във всеки старт, но за съжаление през настоящата 2008 година не ги виждаме на пистите. Доколкото знам Симеон учи икономика в Лондон и няма планове да продължава със спорта, а Коко мисля, че учи маркетинг във Виена при вуйчо си.

И така след първите две успешни стъпки в развитието на Владимир Арабаджиев (Формула 3 - мощност около 240 к.с и Формула 3000 - мощност над 500 к.с), дойде време за предварително планираната стъпка - участие в популярен шампионат с минимум 25 пилота, около 15 старта за сезона, еднаква техника - двигател, шаси, гуми и произтичащата от всичко това ОГРОМНА КОНКУРЕНЦИЯ. На тези критерии отговаря единствено Формула Мастер - "Formula Master" (www.formulamaster.net)

Мощната подкрепа от страна на EUROSPORT, които предават на живо всеки старт, както и гарантирания тест с отбора на Хонда във Формула 1 за победителя, плюс добрата организация и най-вече равнопоставеността, правят шампионата най-предпочитаната възможност за всички пилоти тръгнали кам Формула 1.

Шампионатът се организира от италианската компания "N.Technology", и състезанията се провеждат съвместно с другия голям проект на същата компания - "WTCC" (Световният шампионат за туристически автомобили). Партньори и доставчици в този проект са:

Хонда - автомобилите във Формула Мастер използват двулитрови атмосферни двигатели Honda K20A с мощност над 250 к.с, предавките се превключват от волана, няма никакви електронни системи, които помагат на пилота. Шаситата са произведени от италианската инженерна компания TATUUS, а гумите са Yokohama. За наша огромна радост силното представяне на пилота ни във Formula 3000 предизвика сериозен интерес от страна на един от най силните отбори в шампионата JD Motorsport. (www.jdmotorsport.net).

Благодарение на спонсорите - GLOBUL и VICTORIA GROUP, България има свой пилот в НАЙ-КОНКУРЕНТНИЯ и ПОПУЛЯРЕН ПОДГОТВИТЕЛЕН ЗА ФОРМУЛА 1 ШАМПИОНАТ - FORMULA MASTER!

Владимир Арабаджиев започна годината като съотборник на фаворита за титлата Крис Ван дер Дрифт и надеждата на Русия за пилотска позиция във Формула 1 - Сергей Афанасиев. Тримата се разбират чудесно и Владо е много доволен от екипната работна атмосфера. След няколко подготвителни теста дойде времето и за началото на сезона. Владо ми сподели, че се чувства доста уверен в себе си, отбора и техниката, а както всички знаем без подобна увереност никой пилот не може да е истински БЪРЗ!

Пиша тези редове по време на квалификацията в състезанието по тесните улици на френското градче По. С голямо напрежение очаквах резултатите. Когато обаче разбрах, че Владимир Арабаджиев спечели ЧЕТВЪРТО място просто не можах да повярвам на очите си! Това надминаваше и най-смелите ми предвиждания. Много добре знам колко бърз е Владо, виждал съм от близо какво прави с картинг, Формула 3, Формула 3000, но ..... да спечели 4-та стартова позиция едва във втория си старт при НЕВЕРОЯТНО СИЛНАТА КОНКУРЕНЦИЯ между 30-те пилоти във Formula Master, на непознатите за него неописуемо тесни улици на градчето По, бе феноменално!

Никога до сега България не е имала толкова високопоставен пилот и силно се надявам сезон 2008 да е все така полезна и успешна подготовка на Владимир Арабаджиев за сериите GP2.

Миналият път разгледахме останките от джантата на Нико Розберг. На снимката ясно се вижда и датчика за температура и налягане на газовете в гумите. Обърнете внимание, че в края на проводника има удебеляване, което при въртенето на гумите и под въздействието на центробежните сили разпъва детайла и така достига до задната част на контактната площ на гумата. По този начин се събират максимално точни и директно приложими в работата на отборите данни.
al0ns0
al0ns0
Администратор
Администратор

Брой мнения : 266
Age : 30
Registration date : 01.03.2008

https://msport.bulgarianforum.net

Върнете се в началото Go down

Върнете се в началото

- Similar topics

 
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите