Koenigsegg CCXR
2 posters
:: Mоторни Cпортове :: Автомобили
Страница 1 от 1
Koenigsegg CCXR
Photo 1
Photo 2
Photo 3
Photo 4
Photo 5
Борбата за отнемане на титлата на Bugatti Veyron не стихва, като компаниите не спират да се надпреварват да показват своите претенденти. Новият участник идва от Швеция – позволете да ви представим Koenigsegg и техния суперавтомобил CCXR. Подробности за този автомобил бяха представени още през март, а сега вече има и официални снимки на серийната версия на тази кола.
Както бе съобщено и преди, CCXR ще бъде спортен автомобил с алуминиев V8 двигател, който освен всичко ще може да се движи и на биогориво. Използването на етанол има не малко положителни страни, като една от тях е оптимизиране на охлаждането на двигателя. А какво можем да си говорим за динамичните възможности и потенциала на автомобила – нека поне този път оставим числата да говорят. Максимална мощност от 1018 к.с. при 7200 об/мин и пиков въртящ момент от 1060 Нм при 6100 об/мин.
4.7-литровият двигател с 4 –клапанови горни камери и коефициент на компресия от 8:2:1. Съответно си говорим за секвенциално мултиточково инжекционно впръскване на гориво. Два центрофугални турбокомпресора Rotrex осигуряват сгъстяване от 1.5 бара. Разходът на гориво при комбиниран цикъл пък ще бъде 22л/100км.
И за да не ви държим повече в напрежение, ще разкрием и най-хубавото – ускорението от 0 до 100 км/ч е 2.9 секунди. И ако трябва да перифразираме една реклама – „А, за максималната скорост ли питате?” , според производителите тя е над 400 км/ч. Цената обаче не е за подценяване и ще се превърне в основна спирачка пред мнозина – 1.5 милиона евро.
Следвайки своята добросъвестност и напредничаво мислене, Koenigsegg успяха да създадат модела CCXR захранван с био-гориво, който разполага с по-голяма производителност дори от стандартният CCX.
Тези два почти конфликтни резултата са възможни за постигане благодарение на факта, че етанола в био-горивото има позитивен страничен ефект, изразяващ се в намаляване на температурата в камерата на горене, като в същото време притежава по-високо октаново число, което води до високата производителност. Благодарение на охлаждащия ефект и по-високото октаново число, мощността нараства до главозамайващите 1018 к.с. при 7200 об/мин. и въртящ момент от 1005 Nm при 6100 об/мин.
Нормално е да се очаква повишаване на мощността при оптимизиране на двигателя към E85 (биогориво) вместо бензин. Но това, което се получава накрая, изненадва дори най-ентусиазираните инженери в Koenigsegg.
Малко характеристика...
Performance
Acceleration: 0-100 km/h (0-62 mph) 3.1 seconds
0-200 km/h 8.9 sec, 0-200-0 km/h 13.7 sec
Top Speed: 400+ km/h (250+ mph) (estimated)
Braking distance: 32m (100-0 km/h)
Lateral G-force: 1.4 G
Fuel consumption: Highway travel: 18 l/100km (E85 fuel), Combined: 22 l/100km (E85)
Weight-to-power ratio: 1.26 kg/hp
Weight distribution: 45% front, 55% rear
Aerodynamics
Cd. 0,33 Frontal area 1.867 m2
Total Downforce at 250 km/h: 100 kg
Flat underside of chassis. Venturi tunnels at rear of chassis/body
Photo 2
Photo 3
Photo 4
Photo 5
Борбата за отнемане на титлата на Bugatti Veyron не стихва, като компаниите не спират да се надпреварват да показват своите претенденти. Новият участник идва от Швеция – позволете да ви представим Koenigsegg и техния суперавтомобил CCXR. Подробности за този автомобил бяха представени още през март, а сега вече има и официални снимки на серийната версия на тази кола.
Както бе съобщено и преди, CCXR ще бъде спортен автомобил с алуминиев V8 двигател, който освен всичко ще може да се движи и на биогориво. Използването на етанол има не малко положителни страни, като една от тях е оптимизиране на охлаждането на двигателя. А какво можем да си говорим за динамичните възможности и потенциала на автомобила – нека поне този път оставим числата да говорят. Максимална мощност от 1018 к.с. при 7200 об/мин и пиков въртящ момент от 1060 Нм при 6100 об/мин.
4.7-литровият двигател с 4 –клапанови горни камери и коефициент на компресия от 8:2:1. Съответно си говорим за секвенциално мултиточково инжекционно впръскване на гориво. Два центрофугални турбокомпресора Rotrex осигуряват сгъстяване от 1.5 бара. Разходът на гориво при комбиниран цикъл пък ще бъде 22л/100км.
И за да не ви държим повече в напрежение, ще разкрием и най-хубавото – ускорението от 0 до 100 км/ч е 2.9 секунди. И ако трябва да перифразираме една реклама – „А, за максималната скорост ли питате?” , според производителите тя е над 400 км/ч. Цената обаче не е за подценяване и ще се превърне в основна спирачка пред мнозина – 1.5 милиона евро.
Следвайки своята добросъвестност и напредничаво мислене, Koenigsegg успяха да създадат модела CCXR захранван с био-гориво, който разполага с по-голяма производителност дори от стандартният CCX.
Тези два почти конфликтни резултата са възможни за постигане благодарение на факта, че етанола в био-горивото има позитивен страничен ефект, изразяващ се в намаляване на температурата в камерата на горене, като в същото време притежава по-високо октаново число, което води до високата производителност. Благодарение на охлаждащия ефект и по-високото октаново число, мощността нараства до главозамайващите 1018 к.с. при 7200 об/мин. и въртящ момент от 1005 Nm при 6100 об/мин.
Нормално е да се очаква повишаване на мощността при оптимизиране на двигателя към E85 (биогориво) вместо бензин. Но това, което се получава накрая, изненадва дори най-ентусиазираните инженери в Koenigsegg.
Малко характеристика...
Performance
Acceleration: 0-100 km/h (0-62 mph) 3.1 seconds
0-200 km/h 8.9 sec, 0-200-0 km/h 13.7 sec
Top Speed: 400+ km/h (250+ mph) (estimated)
Braking distance: 32m (100-0 km/h)
Lateral G-force: 1.4 G
Fuel consumption: Highway travel: 18 l/100km (E85 fuel), Combined: 22 l/100km (E85)
Weight-to-power ratio: 1.26 kg/hp
Weight distribution: 45% front, 55% rear
Aerodynamics
Cd. 0,33 Frontal area 1.867 m2
Total Downforce at 250 km/h: 100 kg
Flat underside of chassis. Venturi tunnels at rear of chassis/body
Гост- Гост
Re: Koenigsegg CCXR
Красавица! Повече ми харесва от Вейрон. А и е на биогориво..
В интерес на истината незнам нещо за тази марка. Първо помислих че е събственост на някой от големите производители, но не намерих нищо което да го потвърждава. А от друга страна знам че фирмите който произвеждат суперколи рядко се задържат самостятелни.
Между другото, колко е от 0 до 100? В статията пише 2.9, а в характеристиките 3.1?
В интерес на истината незнам нещо за тази марка. Първо помислих че е събственост на някой от големите производители, но не намерих нищо което да го потвърждава. А от друга страна знам че фирмите който произвеждат суперколи рядко се задържат самостятелни.
Между другото, колко е от 0 до 100? В статията пише 2.9, а в характеристиките 3.1?
Re: Koenigsegg CCXR
Доколкото знам, производителят е частен и Koenigsegg не е собственост на някоя по-голяма компания.Четох, че са изпаднали в сериозна финансова криза, но не съм наясно дали е решена или не, тъй като новината е от миналата година.
Гост- Гост
Re: Koenigsegg CCXR
Борбата за отнемане на титлата на Bugatti Veyron... доколкото знам най-скъпата кола не е ли Maybach Exelero?
Re: Koenigsegg CCXR
Тук става дума за най-бързата.Иначе Maybach Exelero наистина е най-скъпата. ;)
Гост- Гост
:: Mоторни Cпортове :: Автомобили
Страница 1 от 1
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите
|
|