Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Автомобили

Go down

Автомобили Empty Автомобили

Писане by Alonso_as Съб Апр 19, 2008 1:52 pm

Автомобилите са едноместни, специално подготвени за пробег от няколкостотин километра по писта с висока скорост. Наричат се болиди и са управлявани от обучени за целта пилоти. Скоростта на някои писти достига над 360 км/ч на правите участъци и 100 км/ч на завоите. Затова за Формула 1 най-важна е сигурността на пилотите, като не трябва на заден план да се оставя и атракцията за милионите зрители. Началото на големите промени по сигурността беше дадено от злополучния инцидент с Аертон Сена на 1 май 1994 г., който стана причина за смъртта му. Ето защо днес болидите трябва да отговарят на много високи изисквания за здравина и устойчивост.

Автомобилите за Формула 1 днес се изработват от карбон или по-скоро от карбонови нишки(Карбоново влакно), изпичани в автоклави и осигуряващи по-голяма здравина на шасито. От 2006 година, двигателите са 2,4 -литрови V-образни с 8 цилиндъра и позволени максимум по 5 клапана на цилиндър, като ще достигат мощност около 750-800 к.с. и „чудовищните“ 20 000 об/мин. Скоростната кутия е седемстепенна, полуавтоматична. Всички коли трябва да имат и задна скорост. Използва се задно задвижване на колелата.

От 2007 година във Формула 1 доставчик на гуми е само една фирма — японската Бриджстоун. Тя доставя на тимовете специални гуми, които имат по четири канала, изисквани от ФИА с цел да се намали сцеплението на гумата с пистата, а от там и скоростта. Всяка гума е снабдена с два кабела, които не позволяват откъсването ѝ от болида, дори при разрушаване на окачването.

Поради високата скорост, която автомобилите от Формула 1 достигат, в предната и задна част на колите са поставени крила(наричани още - Антикрило), повишаващи притискането им към пистата и оформянето на въздушните потоци около шасито, така че да му осигуряват максимална стабилност в завоите. Тези крила се наричат още спойлери и е установено, че теоретически при скорост над 220 км/ч, благодарение на тях и останалите аеродинамични елементи, един болид би могъл да се движи безпроблемно по тавана на тунел, например. Ето такива сили на натиск се създават чрез крилата.

Спирачките също са особено важни за сигурността на пилоти и публика. Те се произвеждат от AP Racing и Brembo, които преди няколко години се обединиха в една фирма, но съперничеството между тях за доставка на по-качествени продукти е все така оспорвано. Във Формула 1 се използват карбонови дискове на спирачките - максимална дебелина - 28 мм, диаметър 278 мм, а накладките са керамични. Този материал вече има широко приложение и в останалите спортни автомобили.

Alonso_as
Тест Пилот 2 - Роман Грожан
Тест Пилот 2 - Роман Грожан

Брой мнения : 131
Любим отбор : Reno
Registration date : 22.03.2008

Върнете се в началото Go down

Автомобили Empty абе???

Писане by Гост Съб Апр 19, 2008 3:30 pm

абе некак си тааа идея със отделните форуми демек за ферари бмв и мкларен не провярваха що место тех не се напраи за автомобили демек например за порше мерцедес бмв макларън сеат фолксфаген и други...........

Гост
Гост


Върнете се в началото Go down

Върнете се в началото

- Similar topics

 
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите