Поведение на болида в завоите
:: Mоторни Cпортове :: Формула1 :: Техника на болидите
Страница 1 от 1
Поведение на болида в завоите
UNDERSTEER (Недозавиване на предната част или подзавиване)
Това поведение на автомобил от Формула 1 се получава, когато в завоите предната част на болида има склонност към движение направо, а не в посоката на завоя. Гумите завиват надясно, но предницата продължава напред (графика 1) и така болидът се забавя. Предницата се плъзга повече в завой от задницата, т.е. колата не завива толкова, колкото пилотът е завъртял волана. Пилотите се оплакват доста често от този проблем в автомобилите си. Обикновено инженерите на тима се опитват да оправят това, като променят ъгъла на атака на предното крило и по този начин увеличат силата на притискане на предницата или променят настройките на предното окачване. На самата писта единственият реален начин на намаляване ефекта на недозавиване, е да се влезе в завоя с по-малка скорост, въпреки че част от състезателите намират и други начини за справяне със ситуацията.
NEUTRAL HANDLING (Неутрално управление)
Много рядко пилотите във Формула 1 са доволни от управлението на своя автомобил. Обикновено колите, които са карани на техния лимит и на границата на възможното имат проблеми. Все пак някои пилоти понякога са по-доволни от други. Това е когато поведението на автомобила съответства абсолютно точно на желанието на пилота. В резултат на това, пилотите взимат завоите при максимално възможната скорост и четирите колела имат еднакво ново на сцепление (графика 2). Така след завоя на правите участъци автомобилът се движи с максимална скорост и постига оптималното време за обиколка.
OVERSTEER (Недозавиване на задната част или надзавиване)
Този ефект се получава когато предната част на болида има повече сцепление от задната част. Така се създава усещането, че автомобилът поднася, плъзга се и се „опитва” да се завърти в завоя, т.е. колата завива повече от зададеното от завъртането на волана (графика 3). Някои пилоти обичат техния болид да има недозавиване на задната част, защото така чувстват по-добре колата. Но в същото време този ефект създава и много рискове, при които колата може да се изпусне от управление. Механиците могат да решат този „проблем”, като променят част от настройките, които го създават или в някои случаи сменят ъгъла на атака на задното крило.
Графика 1
Графика 2
Графика 3
Това поведение на автомобил от Формула 1 се получава, когато в завоите предната част на болида има склонност към движение направо, а не в посоката на завоя. Гумите завиват надясно, но предницата продължава напред (графика 1) и така болидът се забавя. Предницата се плъзга повече в завой от задницата, т.е. колата не завива толкова, колкото пилотът е завъртял волана. Пилотите се оплакват доста често от този проблем в автомобилите си. Обикновено инженерите на тима се опитват да оправят това, като променят ъгъла на атака на предното крило и по този начин увеличат силата на притискане на предницата или променят настройките на предното окачване. На самата писта единственият реален начин на намаляване ефекта на недозавиване, е да се влезе в завоя с по-малка скорост, въпреки че част от състезателите намират и други начини за справяне със ситуацията.
NEUTRAL HANDLING (Неутрално управление)
Много рядко пилотите във Формула 1 са доволни от управлението на своя автомобил. Обикновено колите, които са карани на техния лимит и на границата на възможното имат проблеми. Все пак някои пилоти понякога са по-доволни от други. Това е когато поведението на автомобила съответства абсолютно точно на желанието на пилота. В резултат на това, пилотите взимат завоите при максимално възможната скорост и четирите колела имат еднакво ново на сцепление (графика 2). Така след завоя на правите участъци автомобилът се движи с максимална скорост и постига оптималното време за обиколка.
OVERSTEER (Недозавиване на задната част или надзавиване)
Този ефект се получава когато предната част на болида има повече сцепление от задната част. Така се създава усещането, че автомобилът поднася, плъзга се и се „опитва” да се завърти в завоя, т.е. колата завива повече от зададеното от завъртането на волана (графика 3). Някои пилоти обичат техния болид да има недозавиване на задната част, защото така чувстват по-добре колата. Но в същото време този ефект създава и много рискове, при които колата може да се изпусне от управление. Механиците могат да решат този „проблем”, като променят част от настройките, които го създават или в някои случаи сменят ъгъла на атака на задното крило.
Графика 1
Графика 2
Графика 3
Гост- Гост
:: Mоторни Cпортове :: Формула1 :: Техника на болидите
Страница 1 от 1
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите
|
|