Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Антикрила и долна част на шасито

Go down

Антикрила и долна част на шасито Empty Антикрила и долна част на шасито

Писане by Гост Нед Апр 13, 2008 2:51 pm

Ключът към невероятното завиване на колите във Формула 1 е силата на прилепяне - как да се накара идващият въздух да действа по такъв начин,че прилепянето на колата да се увеличи значително.Устройствата,които създават прилепяща сила са антикрилата,дифузора,страничните пластини и плоскости.

Антикрила

Най-явните аеродинамични елементи на колите са предното и задното антикрила,прикрепени към шасито на двигателя.Тези антикрила работят на принцип,подобрен в самолетните крила - само че във Формула 1 крилата са обърнати на обратно и действат надолу вместо нагоре.Ако въздухът преминава по-голямо разстояние под долната повърхност на обект,отколкото над горната, той създава натиск надолу.Антикрилата са така проектирани, че да се получи този ефект, натискайки гумите към пътя.Увеличавайки прилепящата сила, антикрилата създават и много въздушно съпротивление, като забавят колата на правите (една кола от Формула 1 без антикрила би могла да достигне около 480 километра в час,а не 350,колкото се постигат в момента). Ако антикрилата могат да бъдат скрити в тялото на колата до момента,в който станат необходими, може да се постигне голямо повишение в показателите.Но подвижните аеродинамични елементи бяха забранени през 1969г. Ъгълът на антикрилата може да бъде променян и балансът между прилепящата сила отзад и отпред е основен начин за настройване поведението на колата.

Дифузор

Антикрилата обработват въздуха, който минава над колата. Но въздухът, преминаващ под колата, също трябва да бъде овладян. Регламентът казва,че долната част на колата трябва да бъде плоска до задната ос, но оттам нататък конструкторите могат да правят каквото сметнат за добре.Това правило позволява на проектантите да използват устройство, наречено дифузор, под двигателя и скоростната кутия.Формата на дифузора кара въздуха да бъде засмукан през тесния отвор, който след това се разширява.Въздухът, преминаващ през такава форма, води до промяна в налягането, която създава засмукващ ефект.

Странични пластини и плоскости

Разделянето на въздуха над и под шасито на колата е жизненоважно за ефективността на аеродинамиката. Страничните пластини, сложни форми, острани на предното антикрило, са предназначени за тази цел.По-назад, в долната част на тялото на колата, зад предните колела, се намират страничните плоскости.Те "издърпват" въздуха, идващ над предното антикрило по-бързо - увеличавайки прилепящата сила - и след това го отвеждат докъдето е необходимо.

Гост
Гост


Върнете се в началото Go down

Антикрила и долна част на шасито Empty абе???

Писане by Гост Нед Апр 13, 2008 3:25 pm

брао анче виждам че си голема фенка на рено и алонсо брао продължавай така вижда се че си печен човек Yes Cool Rock Yeah

абе искам да дириме повече ем да научавам инетересни факти но и тва донякъде ми помага за формулата който играе ф1 чаленч

Гост
Гост


Върнете се в началото Go down

Върнете се в началото


 
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите